شب تاب، خورشیدِ کفِ بشقاب

رویاهای ما شب تاب هایی هستند که در آسمان ذهن ما می درخشند...

شب تاب، خورشیدِ کفِ بشقاب

رویاهای ما شب تاب هایی هستند که در آسمان ذهن ما می درخشند...

شب تاب، خورشیدِ کفِ بشقاب

اگر می شد اینجا نبود و جای دیگری بود، «شاید» خوب بود.
و همین «شاید» است که جا را تنگ می کند...

بایگانی

برای همه ی کتاب هایی که نخریده ام...

پنجشنبه, ۲۴ اسفند ۱۳۹۱، ۰۷:۴۷ ق.ظ
"اهل فرهنگ باید درباره گرانی حرف بزنند" مطلب بالا را که خواندم، یاد همه ی آن توقف های خیلی کوتاه چند دقیقه ای، جلوی کتابفروشی دفتر شعر جوان در طبقه ی منفی یکِ پاساژ فروزنده ی روبه روی دانشگاه تهران افتادم. همه ی آن نگاه کردن ها و نخریدن ها و گذشتن ها. تازه، یاد ویژه نامه ی نوروزی چلچراغ هم افتادم که چند روز پیش با ایمیل از انتشارش خبرم کرده بودند و من یه کم که به قد و بالا و قیمتش نگاه کردم پشیمان شدم که به آچو سفارش خریدنش را بدهم و خودم را راضی کردم که گفت و گو با هنرمندان و مطالب طنز و عکس و کاریکاتور که تاریخ مصرف ندارند و می شود شش ماه دیگر مجله را از کتابخانه گرفت و هزار بار ورقش زد. چند وقت قبل هم به آچو گفتم که از "ماندگار" برایم "قیدار" بخرد. پرسید: قیمتش؟ گفتم: نمی دانم. چهار یا پنج هزار تومان شاید. غروب که برگشت، گفت ماندگار، قیدار را نداشته و باید سفارش می داده تا از انبار بیاورند. گفتم : سفارش دادی؟ گفت: اولاً نه هزار و پانصد تومان بود قیمتش، دوماً... . دوماًاش را نگذاشتم بگوید که همان اولاً اش دلیل لازم و کافی و ضروری و تامه بود برای خودش. همشهری داستان را هم که همیشه با دو ماه تأخیر می خواندم، حالا دیگر نمی توانم بخوانم. چون کتابخانه ی نازنین به خودش زحمت تمدید اشتراک را نداده و امثال من را حواله داده به ... نویسنده نیستم. کارم هم نقد نوشتن و بررسی مسائل فرهنگی و کتاب نوشتن و اینجور چیزها نیست که لازم باشد بروم تأترها را تماشا کنم، فیلم ها را ببینم، آلبوم های موسیقی را بشنوم، کتابها را خریداری و مطاله کنم و... تا نبض همه ی مسائل فرهنگی در دستم باشد و اشراف کافی داشته باشم به اینجور چیزها برای درست انجام دادن کارم. ولی واقعا آزار می بینم از اینکه هیچ پولی نمی توانم خرج کنم برای " محصولات فرهنگی " . خودتان حساب کنید حال همه ی آنهایی را که علاوه بر علاقه و عشق عجیب به کتاب و موسیقی و... ، کارشان هم مستقیماً با این چیزها سروکار دارد ولی دستشان کوتاه است و خرما بر نخیل...
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۱۲/۲۴
شب تاب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی